Friday, August 26, 2011

Its DEPRESSION, you know


Assalamualaikum.



Oh well, semua budak 5BS1 SMK SERI KERAMAT tengah DEPRESSED. haishh. im not gonna tell lies. Well, yes, we're depressed. tak dapat bayangkan macam mana kitorang jawab exam? how would it be? Bila selama ni, cikgu keluar terus bising like HELL! sekarang, semua dok diam, revise. doing abandoned homework. talk about BIO, CHEM, PHYSICS, and HISTORY.

Wait? Where's the HELL addmaths? WE DON'T TALK, OUR HANDS CREPT FOR IT. Yes, we're in major danger.




Nak rasa menyesal sekarang? okay lagila kan. daripada lepas SPM baru nak menyesal. memang tak ah kan? kalau nak meraung sekarang puuun, dipersilakan. kan? kalau aku, akau nak meraung time2 yang tragik. ketika malam yang sangat sunyi tanpa ada suara sang semut yang sedang bekerja. suasana yang sejuk membunuh semua kehangatan. angin sepoi-sepoi bahasa yang menggetarkan seluruh badanku. dan tiada awan yang menutupi sang rembulan. hah. macam ni,



mula2, rasa macam nak mengalah. semua benda tak kena. apa cikgu tanya, semua tak tau, haihh. nilah, keluhan yang tak sepatutnya berlaku. keluhan kawan bila cerita, "aku menyesal doh, ayah aku suruh tuition tahun lepas, aku tak tuition pun." " aku depressed kau tau tak? asal aku nak study malam je, ada je yang cakap : tutup lampu!! aku nak tido. tulah, lain kali blaja awal2. siang2. kan senang? : habis tu selama ni siang2 aku tak belajar ke haaa? membuta? kalau dah tutup lampu, macam mana aku nak study? dalam tandas?" " at least korang tu, adalah initiative nak belajar? aku, nak tgk tv je." " aku nak study wehh, boleh plak adik aku ckp, SPM JEE! ingat ape? SPM tu bontot? "




Bila semua dah berubah, stik sume nak belajar. aku sorang2 terpinga-pinga. aku dah lama nak berubah, tapi tak berubah2. ape nak jadi ni. kalau kau failed SPM, mana kau nak sambung belajar, ada ke U yang senang2 nak amek kau study. apa sangatlah kalau terer BM, AG je. mana kau nak study? nak dpt 9A+ ingat senang ke? banyak benda nak kena sacrifice. ingat semberono je SPM nak bagi 9A+? Berubah la. Berubah la. Dok terpikir hari2 benda tu. tapi waktu fikir tu pun, aku tak buat apa2. boleh tak? mmg tak ah kan?





Sama-sama kita fight, bagi result gempak. biar semua sponsorship tarik kita. PETRONAS or anything else. support g abroad. tak pakai duit sendiri walau satu sen. tau tak, kalau kita berusaha sekarang, tak mustahil tak dpat apa2. koman2 2 or 3 A dalam tangan. tapi nak ke 2/3 je? bila dpt result macam ni, mula la. Tak pe takda rezeki, Heekkk kau xda rezeki. 2 ngan 3 tu rezeki la. kalau xda rezeki xdapat langsung kau tau tak? Aku dah cuba sedaya upaya nak belajar. Skang ni, aku pun tidor 2 jam je. kau percaya tak? mesti tak an. bila aku mengadu kat kawan aku , aku tak cukup tido, aku tido 2jam je. impression dia "You think yourself if it's enough. You supposed count how long have you studied" aku makin stress. betul jugak apa dia cakap. kan?



4 comments:

Keretapi said...

RAZI! nak belajar cam tu jugak. nak tido dua jam je jugak. ok ok. i can do it. lek laa, at least you've improved, you've changed. maybe not really prepared for trial lagi seminggu ni, but well prepared enough for spm :) goodluck!


ps: baru comment kat post yang ada wand tu :D

Fathorazi Samsuri said...

nak tido 2jam jugak? mula2 serious penat. balik study group kat skola dlm pkul 4, tgh tggu bas tu dok pening gila. risau pengsan. lepas berbuka jadi fresh balik, Insha Allah, sama2 boleh.

Anonymous said...

haiyaaa razi.betul ckp ama. at least kau dah berubah. aku?azam je ada,tp x buat2 jgk. haishhh,tak tahu lah biler nak insaf T.T

Fathorazi Samsuri said...

At least, usaha korang sebelum ni boleh tampung, walaupun sikit, aku? nak tampung apa, kalau yg lepas2 langsung tak usaha. Tak pa, kita sama2 fight. Insha Allah, Ada hikmahnya.