Saturday, June 11, 2011

Read and Weep :'(

Assalamualaikum first of all.
SPM SPM SPM.
Its just a simple combination of three letters.
oh yes.
JUST THREE.


And this. wht Im gonna struggle fr.

Oh, i forgot something really important,
Im NOT GOOD IN ENGLISH.
Sorry to say,

Aku penah jugak terfikir,
bila aku nak start struggle?
Korang mesti terkejut? bila nak start stuggle? weh, sorry to say, skali lagi. i admit tht, Aku malas. tau malas tak? kesian aku, agak jeles tgk sume orng study bio lah, addmath lah, physics lah, chemistry lah. dan apaaa yang aku buat. ntah tah pape. facebook lah, tumblr lah, game lah, hello. kau nak SPM weh nak SPM, aku jeles lah dgn budak2 asrama, dorang cuti. belajar. aku cuti, BELAJAR. bak kata budak2 skang, BELAJAR 8. kan? aku langsung tak ready utk SPM. somebody! oh please. i cant do it myself. and aku agak terkilan bila, aku dah jadi sombong. and langsung tak tegur kawan2 lama aku. taknak ckp nama la. specially budak2 asrama and skolah lain [pindah]. dulu2, cuti g lepak2, jalan2, buang masa, happy2. skang, tegur pun tak. aku tak tau sapa silap. dorang silap sebab tak tegur aku. dorang silap sbb aku dah tgur tp buat donno. atau, aku silap sebab tak tegur dorang, atau aku yang silap g tegur dorang. bukan apa. kadang2, bila aku igt time2 PMR. tulah moment paling sweet, aku rasa. tapi skang. ntah la. kawan. kawan. haihh.



kalau lah kita stick mcm ni. sampai bila2.

kalau lah kita stick mcm ni, smpai bila2.
aku tak heran, kalau exam biasa2 aku boleh dpt 4/5/6/7/8/9 A.
Dengan izin Allah, Insha Allah. sbb ada orang yang tolong aku utk study. aku tak mintak orang nangis sebab aku, aku tak mintak orang korban masa untuk aku. tapi aku sangat hargai sume jasa baik yang orang pernah buat kat aku. hahaha. aku tak rasa aku ada kawan dalam kelas yang mampu bimbing aku. aku tak rasa aku ada kawan sebaya yang boleh ajak aku study mcm dulu. sorang dua, mungkin ada, okay sorang. sorang. sorang. aku sangat kedekut bila nak bagi kasih sayang kat kawan sekelas. ntah kenapa. aku sangat cerewet bila pilih kawan. padahal, kawan je. aku pun xpaham kenapa. kadang kadang aku berangan dpt result SPM gempak2. 9A+ 9A+ 9A+ 9A+ 9A+ 9A+ 9A+ . mula lah, sambung berangan. tapi tak buat apa. FATHORAZI. kau kena igt. kalau ko nak result macam tu. ko tak boleh dolak dalih lagi. sebut pasal dolak dalih, ada lagi peristiwa yang aku tak suka. ntah kenapa, post ni sume pasal aku punya stress. haha. xpenah2 aku nak cite pasal aku sejak aku umor 16. skang aku tanak terbeban dengan masalah. kalau aku ada. aku nk jerit kuat. biar perasaan yang akan buat kita jatuh, hilang.





Lepas puas2. FATHORAZI. rezeki tak kan datang kalau tak dicari. 9A+ tak kan datang sehelai sepinggggggaaaaanggg. rasa gila tak, kalau aku letak no phne aku kat sini. aku nak korang yang baca, bila korang blaja. text aku. Ckp, AKU TENGAH BELAJAR sbb NAK DPT 9A+ dalam SPM. AKU NAK KAU BELAJAR. AKU TANAK KAU TERJUN GAUNG SORANG2. BIAR SAMA2 DAKI PUNCAK KEJAYAAN YANG KITA CARI. wahh. sngat mencapub. mencapub. mencapub. Mencapub. Razi, buang rasa malas. buang rasa malas. buang rasa malas, buang rasa malas. buang rasa malas. buang rasa malas. buang rasa malas. jangan tinggal solat. jangan tinggal solat. jangan tinggal solat. jangan tinggal solat. jangan lupa mengaji. jangan lupa mengaji. jangan lupa mengaji. jangan lupa mengaji. belajar. belajar. belajar. belajar. belajar. belajar. dan percaya atau tak? aku tulis semua ni, tanpa meng-copy perkataan tersebut. dengan harapan. semuanya jadi kenyataan. Amin. Insha Allah. Semoga doa kita sama2 dimakbulkan.





*Click for bigger image, and you may have it ;)

2 comments:

Keretapi said...

best gak bila baca luahan hati direct, tak berpuisi puisi. hehe.

kaaaaaaaaan?? bila kita nak struggle ni? budak asrama balik asrama pergi tuisyen, dah tak macam cuti. kita hadap facebook ngn tumblr hari hari, haih. memang BELAJAR 8 sentiasa. taktau apa nak jadi, taktau bila nak berubah. bukan takde kesedaran, tapi takde perubahan :(


biasalah tu pasal kawan, esp yg dah pindah. makin jauh rasa. sorang dua je yang maintain. kadang2 rasa macam masing2 ego taknak tegur dulu, padahal rindu. kita je la rasa camtu. tah tah dorang tak kesah pun kat kita en.


idea message bila belajar tu best jugak! kalau dah semua orang belajar pastu semua orang bagitau, mestilah kita rasa nak belajar gak en. takkan dorang hadap buku kita nak buat bodoh lagi kot. memang bodoh la jadinye, haih.



dah semester 2 dah ni, insyaallah kita boleh berubah. amin :)

Fathorazi Samsuri said...

Ama : Seriously. xkan terlepas stress kalau dok puisi2. loya kalau
baca balik. haha. ntah mana dapat idea buat ayat2 geli mcm tu. haha

Btul, rasanya hari2 nak berubah. tp xterdaya. sbb tu xda perubahan. ntah, rasa macam lembik gilaaa.

kawan, bosan dah ckp psal kawan, dok2 macam tu je. malas nak melayan. dok semberono langgar sudah. takyah nak menggelupur kejar2.

Amin, kita semua boleh berubah. tp satu je lah. Niat. Niat belajar untuk Allah. bukan semata2 nak cemerlang SPM. Insha Allah, kita berjaya sama2 di dunia dan akhirat.